Elektroniske billetter er bare smarte. Eller rettere, det var hvad jeg troede. Ved check-in i Lufthaven kunne maskinen meddele mig, at jeg skam havde gyldig reservation til Delhi via Munchen, men at der var et problem med at checke ind. Efter lidt ventetid ved skranken blev jeg henvist til billetkontoret og efter endnu længere venten fik jeg at vide, at jeg nu havde fået en papirbillet til Lufthansa – men at de ikke kunne udstede boardingkort til min rejse fra Munhen til Delhi…

Boardingkortet skulle udstedes i Munchen, men det ville ikke være noget problem blev jeg lovet.

I Munchen, hvor jeg i parantes havde 45 minutter til at skifte fly fordi flyet fra København var forsinket,  havde de imidlertid en anden mening. Der var noget galt med skatterne på billetten, så deres system nægtede pure at lave boardingkort. Mange lange minutter senere ringede de til gaten og meddelte, at jeg ville komme, og at de skulle vente. Og jeg blev forsikret om, at jeg nok skulle nå flyet…

Da jeg endelig fik mit boardingkort og ilede til gaten var jeg blandt de allersidste. Og stort var lettelsens suk, da jeg sank ned i flystolen. Om 8 timer ville jeg være i Delhi.

Author

Curious about life, universe and everything